Wat moet je als leasemaatschappij doen richting de klant bij uitgestelde levering?
Regelmatig komen er vragen binnen bij het keurmerk over uitgestelde levering van de auto en de kosten van een voorloopauto.
Dit is wat in de voorwaarden is opgenomen hierover:
Als de levering uitblijft nadat de vermelde afleverdatum is verstreken, moet de leasemaatschappij binnen 14 dagen na een schriftelijke eis van de consument, alsnog leveren.
Vindt de levering niet alsnog binnen die 14 dagen plaats, dan mag de consument de leaseovereenkomst kosteloos ontbinden.
Wat betreft een voorloopauto staat het volgende in de voorwaarden:
-
De consument kan om een voorloopauto vragen als de bestelde auto nog niet beschikbaar is.
-
De leasemaatschappij moet zich inspannen om een voorloopauto, zoveel mogelijk van dezelfde klasse, in te zetten.
-
Als er een voorloopauto wordt verstrekt, mag de vergoeding niet hoger zijn dan het maandelijkse termijnbedrag van de bestelde auto.